چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 246390
۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

دبیر جشنواره هنر آسمانی تحولات به وجود آمده در این جشنواره را آغاز خیزش طلاب در عرصه هنر دانست.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در آیین افتتاحیه این جشنواره در مرکز جهانی علوم اهل بیت (ع) قم، ابراز داشت: هنر، ابزار نیست، اما می‌تواند مورد استفاده ابزاری قرار بگیرد؛ هنر دارای ارزش‌ انسانی است، اما باید دید که چگونه می‌توان جلوی استفاده ابزاری از هنر را گرفت.

وی تاکید کرد: اگر جان فرد، رحمانی و پاک باشد، صور متجلی از این جان نیز رحمانی خواهد بود؛ بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از استفاده ابزاری از هنر، پاکسازی خیال است.

دبیر جشنواره هنر آسمانی در تعریف هنر گفت: هنر زیبا آفرینی بدیع است و در این تعریف عنصر از نوآوری قابل توجه است؛ زیرا اگر هنرمند به تقلید روی بیاورد، هنر تبدیل به صنعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هنر اصیل از تقلید پرهیز می‌کند؛ البته باز آفرینی هنر در قالب‌های جدید و بدیع قابل توجه است.

*رشد چشمگیر آثار هنری طلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به رشد چمشگیر آثار هنری طلاب در این دوره از جشنواره هنر آسمانی، گفت: از نظر کمی بیش از 93 درصد رشد داشته‌ایم؛ به طوری که 3819 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان این که بیشترین آثار مربوط به رشته شعر است، گفت: به اذعان و  گواهی دوران جشنواره که بیشتر آنها دوره‌های گذشته را داوری کرده‌اند و خود از هنرمندان طراز اول کشور به شمار می‌آیند، آثار این دوره از جشنواره از نظر کیفیت نیز رشد قابل توجهی داشته است که معلوم می‌شود این جشنواره جایگاه خود را در میان طلاب پیدا کرده است.

*آغاز دوره‌ای جدید در عرصه هنر طلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: این دوره را می‌توانیم سرآغاز دوره‌ای جدید در عرصه هنر طلاب بدانیم و به نوعی آغاز خیزش طلاب  در عرصه هنر است.

وی از طلاب و فضلای حوزه خواست با پیشنهادات و انتقادات خود، دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی را یاری کند.

دبیر جشنواره هنر آسمانی اعلام کرد: در دوره‌های بعدی رشته‌های دیگری به رشته‌های موجود افزوده: خواهد شد،  همچنین بنا است که آثار برگزیده را به صورت کتاب جشنواره منتشر کنیم و آثار نمایشی را نیز به شیوه دیگری مورد حمایت قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha